25 Nisan 2013 Perşembe

Tahinli Çıtırlar

Bu ara hem tahine hem de hazır baklava yufkasına takmış durumdayım. Tahinli kurabiye yapımını biraz askıya aldım, özlemek özletmek lazım:) Bu tarifi 2. yapışım, ilk kez Esra önermişti, Çine hazır baklava yufkası bile götürmüştü:) Birinci yapmamda tahin tadı cok yogun gelmişti, arkadaşlarım da tahini fazla deyince tahini seyreltmeye karar verdim, bunun için de sıvı yağ kullandım, daha hafif daha güzel oldu. Deneyin bakalım begenecek misiniz:)

Malzemeler:
8 adet hazır baklava yufkası (2 adet yufkadan 5 parca rulo cıkıyor. Totalde 20 adet cıtırınız oluyor.)
1/2 su bardağı tahin
1/2 su bardagı sıvı yağ
Toz şeker
Çekilmiş fındık veya ceviz içi (bunu ölçmedim ama max 1 su bardagı kadar kullanırsınız.)

Hazırlanışı:
Tahini bir kapta sıvı yag ile seyreltin. Bir kat serdiginiz baklava yufkasının üzerine bu tahin karısımını sürerek her yerine denk gelecek sekilde toz seker serpiştirin, bu kata ceviz içi serpiştirdiğimde yırtılma yaptı, bu yüzden ben sadece 2. kata ceviz serpiyorum. İkinci yufkayı da serip üzerine yine aynı şekilde tahin, toz şeker serpin son olarak cevizleri de serpip 2 kat yufkayı rulo haline getirin. 4er 5er cmlik uzunlukta kesin. Tepsiye yerleştirip önceden ısıtılmış fırında sürekli kontrol ederek kızartın. Soğuduktan sonra pudra sekeri ekerek servis yapın.

Afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder