27 Mayıs 2013 Pazartesi

Krem Karamel (yumurtasız)

Deniz artık dondurma diye tutturmalara başladıktan sonra, daha sık sütlü tatlı yapmam gerektiğini anladım. Yumurtasız, fırına dahi vermeden servis yapabileceginiz, kolay bir tatlı. Ablam cok sever, bu tarife kadar hep hazırını alıp yapardık, gerek kalmadı artık:)





Malzemeler:
1 kg sut
1 su bardagi seker
2,5 çorba kaşığı pirinç unu
2,5 çorba kaşığı buğday nişastası
1 paket vanilya


Karameli icin ayrica 1 cay bardagi seker

Hazırlanışı:
Karamel icin olan 1 cay bardagi seker hariç diğer malzemeler muhallebi kivamina gelene dek karıştırarak pisirin. Karamelini hazırlamak için ise teflon tavada 1cay bardagi sekeri kopuk kopuk olup eriyene ve rengi karamel rengi alana kadar pisirin. Yanık tadı seviyorsanız köpüklendikten sonra biraz daha kalsın ocakta. Suyla çalkalanmış krem karamel kaplarina birer yemek kasigi karamel koyup üzerine pisirdiğiniz muhallebiyi dökün. Soğuyana kadar oda sicakliginda sonrasında buzdobinda dinlendirin. Düz bir tabaga ters cevrilerek servis yapın.

Afiyet olsun:)

4 yorum:

  1. Ne zamandır aklımda benimde çok güzel görünüyor. EN kısa zamanda tarifini deneyeceğim...

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Elmascım, yapınca fotolarsan senin elinde mucizeye dönüşmesini ben de görürüm:)

    YanıtlaSil
  3. Ben mi yanılıyorum ama daha önceden krem karamel yapmıştım ve epey yumurta vardı içinde. Hatta bir tutam da tuz vardı. Sütüm kesilmişti.:))) o zamanlar 15 yaşındaydım, bir daha da yapmadım. Belki unutmuş olabilirim

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Nugili Hayat;

    krem karamele tadını verenin karamel oldugunu düşünüyorum, bu tarifte bildigin muhallebinin altına karamel ekliyorsun, gercek krem karamel tarifinde en az 5 yumurta var, yumurta kokusunun tatlıyı bastırdıgını düşünüyorum. ama tuzu duymamıstım, kolay bir tarif, dene istersen, sütlü tatlı seviyorsan bunu begenecegini düşünüyorum:)

    YanıtlaSil