19 Şubat 2015 Perşembe

Meyveli Pekmezli Kurabiye



Bu kurabiyeyi geçen hafta kuzencimin doğumgününde yedim, teyzesi yapıp getirmişti, görüntü on numara cidden, ama tadına baktıgımda içindeki tatlı elma tarcının verdiği güzel tadı, hamurundaki nötr tad sıfırlıyordu, çünkü hamuruna şeker katılmamıştı, ha pişirme işleminden sonra pekmez gezdiriliyor üzerine ancak bu yeterli gelmemişti, ben biraz oynadım tarifle, ve inanın elmalı kurabiyenin kardeşi olan bu tarif orgazmik bir şey haline dönüştü, bir oturuşta hem de yemek sonrası 4 taneyi indirdim mideye:)

Malzemeler:
1 çay bardağı sıvı yağ (zeytin yağı)
1 çay bardağı yogurt
125 gr (yarım paket) oda sıcaklığında tereyağı (evde kaymak da vardı, yarı yarıya kaymak tereyağı kattım ben)
1 paket kabartma tozu
1 yumurta (sarısı hamura, beyazı üzerine)
3 çorba kaşığı toz şeker
yeterince un


İç malzeme:
2 adet elma
2-3 kuru kayısı
1/2 su bardağı sarı üzüm
2-3 tane incir
1 tatlı kaşığı tarçın
4 yemek kaşığı toz şeker
her bir kurabiye için üzerine 1 çorba kaşığı pekmez
1 su bardağı çekilmiş ceviz

Hazırlanışı:
Yumurtanın sarısı, yogurt, şeker ve sıvı yağı şeker eriyene kadar karıştırın, sonrasında tereyağı ve kabartma tozu ve alabildiği kadar unu ekleyerek yumuşak bir hamur elde edin.

hamur dinlenirken kuru üzümleri ılık suda biraz bekletin, diger meyvelerle güzelce yıkayın, kayısı ve incirleri ufak ufak doğrayıp, rendelediğiniz elmalarla tavada rengi dönene kadar pişirin, şekeri de ekleyip erimesini sağlayıni altını kapadıktan sonra tarcın ve cevizin yarısını ekleyin. soğumaya bırakın.

hamurdan pinpon topu büyüklüğünde bezeler alarak avcunuzda açın ve ortasına elmalı harçtan koyup kapatın, yuvarlayıp kapadıgınız kısmı alta gelecek şekilde önce yumurta akına sonra cevize batırıp tepsiye aralıklı olarak dizin, 180 derece önceden ısınmış fırında kızarana kadar pişirin, fırından cıkardıgınızda sıcakken üzerlerine pekmezi gezdirin ve sogumasını bekleyin.

Afiyet olsun:)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder