11 Nisan 2013 Perşembe

Haşhaşlı Çörek

gelelim artık tarifler paylaşmaya:) sivasta yaşamaya başladıgımdan beri başka bir şehir benim için özlediğim tatları yemekle özdeşleşmiştir. İzmirde midye yemeden Ankarada simit almadan asla dönmedim evime:) haşhaşlı çörek benim vazgeçilmezim ve Ankarada evimizin yakınında Hazer fırınıydı yanlıs hatırlamıyorsam, ordan depolar getiririm Sivasa, ama abartmadan söylüyorum, o fırından yediklerimden daha güzelini yapıyorum artık:) blog dünyasında yeniyim, bir çok tarifi de internetten buluyorum, bu tarifi de bir kaç blogdan derledim toparladım, bir de Ankaradan komşumuz Kamile Teyzeye de telefonda uzun uzun anlattırdım tarifi. söylemeden geçmeyeyim. umarım beğenirsiniz.
   

Malzemeler:
hamuru için;
1 çay bardağı ılık su
1 çay bardağı ılık süt
1/2 çay bardağı zeytin yağı
1 çay kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz
1/2 paket yaş maya
Aldığı kadar un (tam bugday unu ve beyaz unu karıstırdım)

 içi için; 3 bezeye ayıracağımız her bir hamur için 1,5 çorba kaşığı dolusu sarı haşhaş ezmesi (yani toplamda 4,5 çorba kaşığı)
her bir beze için 4 çorba kaşıgı sıvı yağı






Öncelikle ılık süt ve suyu hamuru yoguracagınız kabınıza dökün (bu kap kapaklı olursa mayalarken kapagı kapatırsınız, hamurun üstü kurumaz. Ben tupper bi kap kullanıyorum.) Yaş mayayı tuz ve şekeri ilave edin, bu karısımda eritin. Sonra unu ekleyin yavas yavas. Haşhaşlının püf noktası hamurunun ele yapışmayacak şekilde olması ancak yumusak olması imiş, hamuru elden sıyırıp mayalanma safhasına geçmek için oldukça mücadele verdim, elimi sıvı yağ ile hamurdan kurtardım ve ben artık mutfakta sadece zeytin yağı kullanıyorum, bu detayı da araya sıkıstırıyım. bu hamuru yaklaşık 45-50 dakika dinlenmeye bırakıyoruz. bir kaseye 1,5 çorba kaşığı haşhaş ezmesini ve 4 çorba kaşığı yağımızı alalım ve haşhaşı iyice ezelim. ben orantılı olsun diye her beze için ayrı ayrı bu karısımı hazırladım, dilerseniz 4,5 yemek kasıgı hashas ve 12 çorba kaşığı sıvı yagını toptan karıstırıp hamurlara bölüştürebilirsiniz. hamur mayalandıktan sonra 3 bezeye bölelim, elimizi sıvı yağa batırıp ( farklı bir kasede yine hazır ettim sıvı yagı) bu hamuru açabildiğimiz kadar inceltelim, delinmesi mühim değil, her yeri aynı kalınlıkta olsun yeter. açtıgımız hamura haşhaş sıvı yağ karısımımızı sürelim, hiç boşluk kalmayacak şekilde. rulo yapalım, bu ruloyu 4 cm (3 parmak) kalınlıgında keselim, kestigimiz her bir parcayı dik olarak tepsiye yerleştirelim. kalan bezelere de aynı işlemi uygulayalım, bu tarif 20 cm çapında bir tepsiyi tam dolduruyor, tepsiye yerleştirdikten sonra da 10-15 dakika kadar dinlenmeye bırakalım ve 230 derece önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirelim, fırından cıkardıktan sonra üzerine fırcayla sıvı yag ya da hashas ezmesi sürerseniz hem parlak oluyor hem de yumusuyor. Afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder