20 Mayıs 2013 Pazartesi

Damla Sakızlı Muhallebi

Eşim bayılıyor damla sakızlı tatlara, habire sakızını çiğniyor sırf tadından. Bana sürekli söylüyordu ama bana her sütlü tatlı bebek maması gibi geldiginden yapmaya cok da elim varmıyordu ta ki bir blogum olana kadar:) Hem önyargılarımı kırdım hem de eşimi sevindirdim. Yapımı kolay ama tadı süper ötesi. Hele agıza arada cıtır cıtır gelen damla sakızları...Anlatılmaz yasanır;) Buyrun yaşayın efenim;


Malzemeler:
1 litre süt
2,5 tepeleme çorba kaşığı buğday nişastası
2,5 tepeleme çorba kaşığı pirinç unu

3 parça dövülmüş damla sakızı (benim kullandıgım tadı yogun olmadıgı için 6 tane kullandım)
1 su bardağı toz şeker (çeyrek bardak daha ekleyebilirsiniz.)
1 tatlı kaşığı tereyağı
1 paket vanilya

Hazırlanışı:
Süt, şeker, nişasta ve pirinç ununu sürekli karıstırarak pişirelim. Kaynamaya yüz tuttugunda ezilmiş damla sakızı (bir kasede tuzlugun arkasıyla ezdim), vanilya ve tereyagını da ilave ederek 5 dakika kadar da bu sekilde karıstırarak pişirelim. Damla sakızı tüm malzemelerle neden konmuyor diye düşünürdüm önceden, ama cok fazla piştiginde aroması kacıyormus. Muhallebiyi ocaktan aldıktan sonra 10 dakika kadar dinlendirip blenderla 5 dakika sürekli çırpalım. Ne kadar çok çırpılırsa o kadar tadını buluyor çünkü. Sonra kuplarımıza bu karısımı aktaralım. Buzdolabında 3-5 saat kadar bekletip isteginize baglı olarak süsleyerek servis yapın. Ben bitter rendeledim.

Not 1: İsterseniz kup kaplarının dibine muz dilimleri veya sevdiğiniz farklı meyveler yerleştirip sonrasında muhallebiyi üzerlerine dökebilirsiniz.

Not 2:Buzdolabında dinlendirirken üzerlerini strec film ile kaplamanızı öneririm, böylece üstü kurumayacaktır.
Not 3: Damla sakızı aktarlarda kuruyemişcilerde satılıyor, 3lü taneler var bir pakette ve bu tanelerin ucunda folyoya sarılı bir madde daha var, o mum imiş, damla sakızını ciğnemek isteyenler için dişlere yapısmasını önlermiş. Muhallebiye o mumu katmanıza gerek yok. Paraben sonucta, zararlı yani.

Afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder