19 Nisan 2013 Cuma

Hazır Baklava Yufkasından Börek (Patatesli-Peynirli)

Baklava yufkasının hazırı mutfaklarımıza gireli benim bildiğim 3-5 seneyi geçmedi. Benim mutfagıma ise gireli en fazla 1 yıl olmuştur:) Müthiş bereketli bişey, bir paketten tatlılar börekler cıtırlar çıkıyor, hala da bitmiyor...

Ben Esradan tahinli çıtırları denemiştim ilk olarak çok çok lezzetli ve kolay bir tarif, en kısa zamanda ben de yayınlarım:)



Sonra bu kadar cıtır cıtır bir yufkadan neden börek olmasın dedim ve börek arayıslarına basladım, Muhterem Hanımın blogunda buldugum tarifi denedim, sonuc cidden leziz arkadaşlar. Tereddüt etmeden yapın en kısa zamanda. Emre bayıldı, ben patateslisini yaptım peynirliye yogun istek var, paketimin kalanını da peynirli yaparak değerlendirdim.



Malzemeler;
1/2  paket hazır baklava yufkası
 Sosu için;
(sosta 1 adet yumurta vardı, patatesli yaparken koydum, peynirliye koymadım, farkeden bişey olmadı. En azından yumurta kokusu gelmedi)
1su bardağı süt (Süt yerine 2. denememde su koydum daha çıtır oldu)
1çay bardağı sıvı yağ
1/2  çay kaşığı kabartma tozu

Patatesli İç için;
4 adet haslanmıs patates
1 kuru sogan
1 yemek kasıgı sıvı yağ
tuz pul biber

Peynirli İç için:
Yarım kalıp beyaz peynir
Yarım demete yakın maydanoz

Hazırlanışı:
Patatesli harç;soganı 1 yemek kasıgı yagda pembeleşene kadar kavurup haşlanmış ezilmiş patatesi de ekleyip kavuralım, baharat ve tuzunu da ekleyip altını kapatalım.
Peynirli harç; yıkanmış maydanozları peynirle ezerek karıştıralım.
Süt (veya su), sıvıyağ ve kabartma tozunu geniş bir kapta cırpalım. Yufkanın 1 tanesini serip üzerine hiç bir şey sürmeden ikinci yufkayı serin ve üzerine hazırladığımız sostan sürelim.Bu şekilde 5 adet yufkaya sos sürerek üst üste dizin.İç malzemeyi bu yufka dizisinin üzerine serpiştirerek rulo halinde sarın. ruloları 4er cm eninde keserek tepsinize yerleştirin. Yumurta sevmedigim için ben üzerine yogurt sürdüm, dilerseniz çörek otu, susam veya hashas tohumuyla renklendirebilirsiniz. Önceden ısıtılmıs 230 derece fırında kızarana kadar pişirin.

Afiyet olsun:)

3 yorum:

  1. birinci yufkaya sostan sürmedik ikinci katta sürdük, diğer katların hepsine mi süreceğiz yoksa birer kat atlayarak mı orayı anlayamadım işte....

    YanıtlaSil
  2. ilk kata sürmüyoruz, sonraki her kata sürüyoruz 5. kata gelene kadar. ilk kata sürmememizin nedeni dağılıyor sürüldüğü zaman, bu yüzden es geciyoruz. afiyet olsun:)

    YanıtlaSil