19 Nisan 2013 Cuma

Üzümlü Muffin

Şimdiye kadar hep tuzlu muffin yapmıştım, eşim üzümlü kek pek bir sever, hadi dedim muffinde deneyim şansımı. tadı hosumuza gitti, ikea kalıplarına kagıt koyarak pişirdim, ancak bu tarifte 16-18 adet cıkıyordu. Ben güya accık starbucks muffinlerine benzesin diye 12 adet kalıba böldüm ve asırı kabarıp tastı kalıplardan:(( Siz siz olun benim gibi zor etmeyin, paşalar gibi 16 kalıba dökün muffinlerinizi:) kalıptan cıkarırken de kenarları accık kırılınca kremşanti ile böyle şekilsizce süsleyiverdim, ama tadı nefisti görüntü de fena sayılmaz şimdi yaa, yermeyin beni;)


Malzemeler:
 2 yumurta (oda sıcaklığında bekletilmiş)
1,5 su bardağı toz şeker
1,5 çay bardağı sıvı yağ (100 gr tereyagı da kullanabilirsiniz)
1 su bardağı yoğurt
3 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı zencefil
1 su bardağı sıcak suda beklemiş kuru üzüm

 Hazırlanışı:
Öncelikle fırınınızı 170 derece getirin, ısına dursun. Yumurta ve şekeri köpürene kadar çırpın, sıvı yağ, yogurt ve zencefili ekleyin. Kabartma tozu ve unu baska bir kapta harmanlayın, üzümleri de bu un karısımının içinde biraz çevirdikten sonra diger malzemelere ekleyin. Yaglanmıs muffin kalıplarına dökün karısımı. Yaklaşık 40-45 dakikada tam pişiyor muffinler. Üzerine krema krem şanti ile süsleme yapacaksanız fırından cıkar cıkmaz her muffine yarımsar tatlı kasıgı süt gezdirin. 

not: Muffinde anladıgım şu oldu; ben harcı genelde biraz sıvı yapıyordum yumusak olsun mantıgıyla, ama muffin yayılıyordu. dikine dogru kabarsın istiyorsanız kıvamı azcık koyu yapılacakmış, bu ayrıntıyı unutmayın. 


Afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder