2 Mart 2015 Pazartesi

Şeker Hamurlu Frambuazlı Yaş Pasta (Hello Kitty)

Doğumgünü için o kadar hazırlık yap, ama o keşmekeşin içinde foto çekmeyi unut:) Bu fotoğrafların bir çoğu kuzenimin telefonundan. bir Ayşe düşünün ki yüzünde krema un izleri, eller yapış yapış, bir patates soyuyor, bir ocakta krema karıştırıyor, bir fırında pişene bakıyor:) İlk şeker hamurlu pasta denememdi, çok da güzeldi ama masamızda 12 çeşit vardı, ya o 12 çeşidi başkası yapacak ben pastaya yogunlasacaktım ya da hiç yapmayacaktım:)) müthiş yorulmuştum ancak elbette ki masada sadece balonlar benim imalatım değildi, bu da bir gururdu tabi ki:)

Pastanın kekini yani pasdispanyasını 2 gün önceden yaptım, kremasını bir gün önceden, kaplama işini de dogumgünü gününde yaptım. Bu şekilde kek tam dilimlenecek kıvama geliyor, krema buzdolabında akmayacak halini alıyor, büyük güne de süslemeler kalıyor:)


Pandisyanya tarifim burada


Krema içinse bildiğiniz tiramisu kreması kullandım, çünkü labne tadını çok severim, ve frambuazla da müthiş uyuşmuştu, tek farkı labne ile birlikte bir paket kremşantiyi de kremaya ekledim, daha sütlü bir tat için, krema tarifim burada lütfen krema kısmına bakınız;) Krema soğuduktan sonra frambuaz dondurulmuş frambuaz parçalarını da kremamıza ekliyoruz.

Keki yatay olarak 3 parçaya ayırıyoruz, kremanın yarısını ilk kata, kalan yarısını ikinci kata sürüyoruz,şeker hamuru ağır olduğu için pastanın çökmemesi için en üste ganaj denen kremadan hazırlamak gerekiyor, ben 100 gr beyaz çikolatayı benmari usulü eritip en üste sürdüm. Bu şekilde buzdolabında 1 saat kadar bekletin.

bu arada şeker hamurunu açmaya koyulun, ben hazır şeker hamuru kullandım, kendisi yapanları tebrik ve takdir ediyorum:) Dilediğiniz renkte alın, açın, süsleyin:) Şeker hamurunu çok ince açarsanız pastanın üzerindeki pürüzleri çok kamufle etmez, kalın açarsanız krema kek katları arasından sızabilir, 3-4 mm ideal bir kalınlık:)


Malzemeler:

Kek için;
 5 adet yumurta (yumurtalar iriyse 4 adet)
4 kahve fincanı şeker
4 kahve fincanı un
1 kahve fincanı su
1 paket kabartma tozu

Krema için;
2,5 su bardağı süt
3 çorba kaşığı un
4 çorba kaşığı toz şeker (yogun şeker tadınısevmiyorsanız 3 kasıga da düşürebilirsiniz, ben 3 kasık koyuyorum.)
1 paket 250 grlık labne
1 paket krem şanti
1 paket dondurulmuş frambuaz

Üst krema (ganaj) için;
100 gr beyaz çikolata



Hazırlanışı:
 Yumurtalarımızı çırpma kabımızın içerisine kıralım. Şekeri eklemeden bir kaç dakika köpürene kadar çırpalım, üzerine şekerimizi ekleyelim. Mikserin yüksek devrinde köpürüp de şekerler eriyene kadar yaklaşık 6 - 7 dakika çırpalım. Üzerine un, kabartma tozu ve suyu ekleyip yaklaşık 1 dakika çırpalım. (Su ekleme fikri de sünger kekten geldi aklıma, çünkü keklerim sünger gibi olsun diye ben bir su bardagının yarısını ılık su yarısını sıvı yağ doldurur onu eklerim kek harcına. bu tariften yağı aldım ama eklenebilir de bir fincan kadar. ) 26 cm'lik tepsimizin içinin her yerini iyice tereyağı veya margarin ile yağlayalım. Üzerine pandispanya kekimizin hamurunu dökelim. 180 derece ısıtılmış fırında 40 dakika kadar pişirelim.Pandispanyamız kabarıp üzeri renk alana kadar kesinlikle fırını açmayın. Tecrübeyle sabit sönüyor :( Pandispanyamızı fırından çıkarmadan kürdan testi uygulayalım.

not: pandispanya sogumadan kesinlikle dilimlemeyin, pasta yapımından en az bir gün önce pasdispanyanızı hazır edin, dinlenmiş kekle pasta daha güzel oluyor. kekte yumurta sarısı çok gözünüze batıyorsa yumurtaları cırparken 1-2 damla limon suyu ekleyin.

Süt, şeker ve unu tencereye alıp çırpma teliyle bir güzel topaklanmadan karıştırarak pişirelim.bu karısım ılıdıgında labne peyniri katıp blenderla çırpalım. Krem şantiyi de ekleyip çırpmaya devam edelim (kremayı da bir gün önceden hazırlayıp sadece meyve katma olayını kaplama gününe bırakabilirsiniz)  krema tamamen soğudugunda dondurulmuş frambuazları avcumuzla çok fazla zedelemeden sıkarak suyunu alalım ve bu şekilde kremaya ekleyelim.

Ganaj için; beyaz çikolatayı benmari usulü eriterek soğumasını bekleyelim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder