2 Mart 2015 Pazartesi

Zeytinyağlı Kereviz (Portakal Suyuyla)

Kerevizle çok geç tanıştım ben, kış sebzesi olarak biz aklımıza gelmezdi, Anadolu insanı olmamızdan mütevellit hep et olsun, içine de bir patates doğransın yeter mantığından çok da kurtulamadık sanırım. Ana yemekten ziyade salata yerine koyabildiğim bir meze dahi diyebilirim:) Ama evin içinde pişerken ki kokusu, doğrarken parmaklarımızda kalmış o aramotik kokusu bence vazgeçilemeyecek bir şey.

Malzemeler:

1 topan yapraklı kereviz (greyfurt boyutunda, veya 2-3 tane elma büyüklüğünde de olabilir, ortalama 1/2 kg)
1 orta boy havuç (ben havucu pişmiş olarak pek sevmediğimden eklemedim)
1 orta boy soğan
1 portakalın suyu
1 tatlı kaşığı un
1 su bardağı su
 1/2 çay bardağı zeytin yağı
1 tatlı kaşığı toz şeker
Dilediğiniz kadar tuz

Hazırlanışı:
Kerevizi soyup, küp küp doğrayın, bu aşamada soyduğunuz kerevizin üzerine limon suyuyla sıvarsanız kararmayacaktır. İnce doğranmış soğanları zeytinyağında kavurup üzerine kereviz ve doğranmış havuçları da ekleyin, ayrı bir kapta bir portakalın suyu ile unu çırpın, suyu tuzu şekeri de kerevizlerin üzerine ekleyip portakal suyunu da tencereye boşaltın, kısık ateşte kerevizler yumuşayana kadar pişirin. Ocağın altını kapadıktan sonra, kerevizin yapraklarının körpe yerlerini incecik kıyarak tencereye ekleyin ve sogumaya bırakın.


Not: Zeytinyağlılarda besin kaybı olmasın, zeytinyağı pişmesin diye, önce sebzeler pişer, ocagın altı kapandıktan sonra zeytinyağı eklenir, ben iki türlü de denedim, önden soganları kavurup pişirmeye koyulunca daha leziz oluyor, tercih size kalmış.


Afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder