2 Mart 2015 Pazartesi

Kabak Çiçeği Dolması


Kabak çiçeği çok sık bulunan bir sebze değil, hele Sivas gibi soğuk bir memlekette oldukça zor. Ben ilk kez Kayseri' deki halamın yaptığını yemiştim, o zamandan beri hayrandım, genelde Egede yapılan bir dolma...Sonra bizim işyerindeki personeller ufak çaplı kendi bahçelerini ekmeye başladılar, bir gün anlatıyor, pancar ekmiş, salatalık, domates, biber, kabak...derken, KABAK? e o kabakların çiçekleri? çiçeklerini atıyoruz diyor, yuh dedim, ben o bahçeden sadece çiçek istiyorum:) Bir Temmuz sıcağında aradı beni, gel topla çiçekleri! giymişim mor bir elbise, bahçeye de camdan atlanıp giriliyor, o kıyafetin altına, siyah lastik ayakkabılar verdi, allah yarattı demedim, tüm kabakların çiçeklerini topladım:) Öyle birşey ki bu çiçekleri dolduracaksanız topladıktan hemen sonra yapmanız gerekiyor, mesai bitimine kadar söner çiçekler. Hemen halamı aradım, eve gidince geniş bir leğende soguk suda beklet dedi:) Buyrun tarif;

Malzemeler: (zeytinyağlı için)
     20-25 adet kabak çiçeği
    1 su bardağı pirinç
    1 adet  kuru soğan
    1/2 çay bardağı zeytinyağı
    1 çorba kaşığı kuş üzümü
    1 çorba kaşığı dolmalık fıstık
    1/2 demet dereotu
    5-6 dal taze nane
    1/2 tatlı kaşığı toz şeker
    1/2 tatlı kaşığı kuru reyhan
    1/2 tatlı kaşığı karabiber
    1/2 su bardağı ılık su
    Tadınca tuz

Kıymalı İçin ise;
     20-25 adet kabak çiçeği
    1 su bardağı pirinç
    1 adet  kuru soğan
    1/2 çay bardağı zeytinyağı
    1 çorba kaşığı kuş üzümü
    1 çorba kaşığı dolmalık fıstık
    1/2 demet dereotu
    5-6 dal taze nane
    1/2 tatlı kaşığı toz şeker
    1/2 tatlı kaşığı kuru reyhan
    1/2 tatlı kaşığı karabiber
    1 çorba kaşığı domates salçası
    1/2 demet maydanoz   
    Tadınca tuz


Hazırlanışı:

Öncelikle çiçeklerin içlerindeki tomurcuk kısımlarını altını delmeyecek şekilde temizleyip soguk su dolu bir kaba batırıp çıkarın, suları süzülsün.
Zeytinyağlı yapmak isterseniz minik dogradıgınız soganları zeytinyağında kavurup, dolmalık fıstıkları da ekleyin, 5 dakika kadar kavurup pirinci ekleyin, pirinclerin renkleri şeffaflaşınca suyu koyun ve biraz suyunu çekmesini bekleyip altını kapadıktan sonra baharatları, şekeri ve tuzu bu harca katıp karıştırın.

Kıymalı yapmak isterseniz tüm malzemeleri doğranmış soğan, ince kıyılmış maydanoz ve dereotunu geniş bir kapta güzelce karıştırın.

Harçları hazır olduktan sonra her bir çiçeğe ortalama 1-1,5 tatlı kaşığı harc gelecek şekilde çiçekleri doldurun yapraklarını içine batırarak kapatın.

Tencereye yatay şekilde dizerek üzerine 1 su bardağı su gezdirin ve kaynadıktan sonra çok kısık ateşte 40 dakika kadar pişirin.

Afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder