21 Mayıs 2013 Salı

Mantarlı Tavuk Sote

Aslında tavuklu yemekleri çok sevmem ben, tavuk mangalda güzeldir diyenlerdenim. Ama kuzencim, canım ciğerim Alperim askerden döndü dün ve bu akşam bizde yemekteler, mantarlı tavuk soteyi çok sever, onun için hazırladım:) Biz bugün bir ordu olacagız ama ben aşağıda vereceğim tarifi 2-3 kişilik olarak yazdım sizlere:)

Malzemeler:
1 adet kesme şeker büyüklüğünde doğranmış tavuk göğsü
1 adet küp küp doğranmış kuru soğan
3 adet soyulmuş küp küp doğranmış domates
4-5 doğranmış sivri biber
10 adet doğranmış mantar
1/2 çorba kaşığı domates veya biber salçası (isteğe bağlı)
3 diş kıyılmış sarımsak
Sıvı yağ
Tuz,karabiber,kırmızı biber, kekik

Hazırlanışı:
Genelde sotelerde eti önce pişirirler, ancak ben önce soganının pembeleşmesi gerektigini savunanlardanım. Çünkü sogan sotelenip de tadı cıkınca et tavuk pişerken sogan tadı içine işliyor, daha bir lezzetli oluyor.

Öncelikle geniş bir tencere veya tavamıza 2-3 kaşık sıvı yağ koyup soganları pembeleşene kadar kavurun, sonrasında tavuk göğsünü ekleyip tavuklar suyunu salıp sonra çekene kadar ara ara karıstırarak pişirin, akabininde mantarları ve sarımsağı ilave edin, aynı şekilde mantarlar da suyunu salıp toparlasın. Mantar ve tavuklar piştikten sonra biberleri  ve domatesleri ekleyin. Zevkinize bağlı elbette ama domateslerin kırmızısı yeterli gelmediyse salça da ilave ederek suyunu çekene kadar kavurun. Suyunu çektikten sonra tuzunu ve baharatları ekleyin. Domatesler de diriliğini kaybettikten sonra ocagınızı kapatın ve kekik serpiştirerek yemegi 10 dakika kadar dinlenmeye bırakın, sonra servis yapın:)

Afiet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder