24 Nisan 2013 Çarşamba

Elmalı Kurabiye

Ankara Cebeci' de Cumhuriyet Fırınında kocaman elmalı pastalar yapılırdı. Nasıl severdim nasıl. Annemin hamur işi olarak sadece mantıyı, hingeli bildiği zamanlar...Tarifi kimden öğrendiğimi yazdıktan sonra, gözlerinin dolacagına emin oldugum teyzeme blogumun linkini göndereceğim okuması için. Annemden, arkadaslarımdan daha cok kendisiyle vakit gecirirdim. O evinde Merve' yi doğurmayı bekliyordu, bense küçücük aklımla ona yarenlik ediyordum, şimdi anlatsa nasıl bir çocuktum acaba evinde:) Kara kızım diye severdi beni, Asuman Teyze; ben elmalı kurabiye yapmayı ilk senden öğrendim:) İlk yaptıgım hamur işidir bu kurabiye, 11 yaşımdan bahsediyorum, 20 yılda hiç değişmedi, hiç de gerek duymadım başka bir tarife. Sevgiler Asuman Teyzecim, öpüyorum seni hasretle:)

Malzemeler:
Hamuru için;
1 paket margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı yoğurt
1 paket kabartma tozu
Aldıgı kadar un

İç Harcı için;
4 elma
1 çay bardağı şeker
1 çay bardağı çekilmiş ceviz (ben sevmiyorum kurabiyenin içinde, koymadım)
2 tatlı kaşığı tarçın ( yogun tat sevenlere, yoksa 1 tatlı kasıgı da yeterli oluyor.)

Üzeri için; pudra şekeri.

Hazırlanışı:
 Elmaları rendeleyip şeker ve tarcın ile rengi dönene kadar küçük bir tencerede pişirin, soğumaya bırakın.

Margarini öncesinden dolaptan cıkarmayı unuttugumda eriterek kullandım ama yumusak olarak hamura kattıgımdaki tadı vermiyor. Bu detayı öncesinden yazayım:) Oda ısısında yumusamıs margarin ve diger malzemeleri kulak memesi kıvamında (cidden ama kulak memesi gibi olacak, ne zaman kurarım bu cümleyi diyordum, bugüne kısmetmiş:)) bir hamur haline gelecek şekilde yogurun.

Hamuru portakal büyüklüğünde bezelere ayırın. Her bir bezeyi merdaneyle yuvarlak acarak, 8e bölün ve hamurun geniş kısmına elmalı harcı koyup sivri kısmına dogru rulo halinde sarın. İsterseniz bardakla kesip yarım ay şekli de verebilirsiniz.

200 derece ısıtılmış fırında hafif kızarana kadar pişirin ve soguduktan sonra bol pura sekerine bulayarak servis yapın.

Afiyet olsun:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder