22 Nisan 2013 Pazartesi

Kirpi Çikolata


Tarifi bizim Temmuz Annelerimizden almıştım, bloglarda aramadım bu yüzden. Yapımı inanılmaz kolay ve çok lezzetli. İihtiyacınız olan 2 malzeme; tel kadayıf ve çikolata.

Malzemeler;

 2 avuç kadar tel kadayıf
80-100 grlık zevkinize baglı olarak sütlü, bitter veya beyaz çikolata. (evde yemediginiz dolgu kremalı tadelle hobby falan da varsa atın çikolatanın içine, degerlendirmiş olursunuz. Bir de evde fındık parcalı cikolata ekledim, o  da çok güzel oldu)


Hazırlanışı:

Kadayıflar teflon tavada veya fırında her yeri kızarana kadar, ara ara karıştırarak kurutun, bayagı rengi değişsin. Ben bu işlemi daha fazla kadayıfa yaptım ve soguduktan sonra kavanoza koydum, çat kapı gelen misafirde sofrada ufak bir atıştırmalık olarak hemen yerini alıyor masada.

Çikolatayı da benmari usulüyle eritin ve erittiğiniz çikolatanın içine kuru kadayıfları atın, her yeri çikolataya bulansın, sonra tatlı kasıgıyla yaglı kagıda ufak bezeler halinde koyun, bozdolabında 15-20 dakika bekledikten sonra servise hazır hale geliyor.

Afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder