16 Ocak 2014 Perşembe

Sultan Lokumu

Yapımı ve malzemeleri çok basit ama sunumu ve tadıyla aranılası bir lezzetmiş, ilk kez denedim:) Aslında yapımı basit dedim ancak topları yuvarlamak zaman alıyor, kürdan batırmayacaksanız boyutunu çok ufak tutmanıza gerek yok zaten.
Malzemeler:
2 su bardağı süt
1 su bardağı +1 çorba kaşığı un
1 su bardağı şeker
1 çorba kasığı tereyağı
1 paket vanilin

içi için: kırık fındık ve tarçın

üzeri için: hindistan cevizi.

Hazırlanışı: Süt, un ve şekeri tencereye alıp topaklar gidene kadar karıştırın, şeker de eriyince ocağa alın ve karıştırarak koyulaşana kadar pişirin, oldukça koyu bir muhallebi olmalı. Ocağın altını kayınca vanilin ve tereyagını da ekleyip karıstırın, ılımaya bırakın. Ilıklaşınca buzdolabına alın ve bekletebildiginiz kadar bekletin (ben geceden hazırladım, sabaha kadar beklettim) Soğuyup iyice katılaşan muhallebimizden ufak parcalar alıp içerisine fındık-tarçın karısımından koyarak top haline getirin. Bu aşamada elinizi arada suya batırabilirsiniz çünkü yuvarlaması zor oluyor. Topları hindistan cevizi dolu kasede her yerini buladıktan sonra servis tabagına alın, ister kürdanlı ister kürdansız servis edin, beklettiğiniz aralıkta mutlaka buzdolabında bekletin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder