16 Haziran 2013 Pazar

Çikolata Soslu Kakaolu Kek

Masamızda her renk olsun istedim, kakao ve çikolatanın acayip istah acıcı rengi olmadan olmazdı:) Tarifi  burdan yaptım, çok begenildi:) kendimi de katayım, çok begendim:)


Malzemeler:
4 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı ılık süt
1/2 su bardağı sıvı yağ
50 gr kakao (1 paket, yaklasık 7 çorba kasıgına denk geliyor)
1 paket kabartma tozu
1,5 bardak un

Çikolata Kreması;
3 çorba kaşığı un
2,5 yemek kasıgı toz seker
2,5 su bardağı süt
50 gr tereyağ
80 gr bitter çikolata
Üzeri için 4-5 yemek kasıgı kakao

Hazırlanışı:
Yumurta ve şekeri mikserle köpük köpük olup kremalasana kadar çırpın. Sonra süt ve sıvıyagı da ekleyin, biraz karıstırdıktan sonra toz malzemeleri eleyerek karısıma tahta kasık yardımıyla cok fazla cırpmamak kaydi ile yedirin. Önceden ısıtılmıs 170 derece fırında ilk 35 dakika fırın kapagını acmadan 45 dakika kadar pişirin. Kürdanla test edin ve fırından cıkarın.

Kreması için çikolata ve tereyagı haric diger  malzemeleri koyulasana kadar ocakta pişirin, kaynadıktan sonra yag ve cikolatayı ekleyerek eridikten sonra ocagı kapatın.

Fırından cıkan kek  soguduktan sonra kremayı üzerine dökün, krema da soguduktan sonra kakao ekerek kare seklinde dilimleyerek servis yapın.

Not: dün gece denediğim için krema yapmaya cok üsendim, carte do'r çikolata sosu yaptım. yaparken üzerindeki süt ölcüsü 2,5 bardak idi ben 2 bardak süt koydum ve 40 gr bitter de ekledim, çikolata tadı yogun olsun diye.
afiyet olsun:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder