13 Haziran 2013 Perşembe

Fellah Köftesi

Ankarada Hataylı komşumuz çok çok güzel yapar bu yemegi, hiç de tarif almayı düşünmemiştim, günlerdir bloglarda geziyorum, ama tutarsız geldi tarifler, kimisi kısır bulguru gibi ıslatmıstı sıcak suyla kimisi pişirmişti bulgurları. Kızımın dogumgünü için de yapacagımdan bilmedigim tarifleri önceden denemeye giriştim bu aralar. Akşam Birtan Teyzeyi aradım, tarifi kaptım arkadaslar:) onun tarifindeki püf noktası bulgurun soguk su ile ıslatılması imiş, dün gece köftelerimi yaptım, bugün de pişireceğiz, fotolar yarın gelir:)


Malzemeler:
Hamuru için;
2 su bardağı ince bulgur
1/2 su bardağı irmik
1 çorba kaşığı salça
1 yumurta
1 çay kaşığı kimyon


1 su bardağı soguk su (bulgurları ıslatmak için)
1/2 su bardağı soguk su (yogururken un ayarlaması için)
1 su bardağından 1 parmak kadar eksik un (yogururken kıvamı kendiniz ayarlamalısınız)

 Sosu için;
5-6 diş kare dilimlenmiş sarımsak
1 yemek kasıgı tereyagı
1 yemek kasıgı zeytin yagı
2 yemek kasıgı biber-domates salcası (karısık)
Pul biber
Tuz (salcadaki tuzu da göz önün bulundurarak ekleyin)
Yarım bardak su (salçayı sulandırmak için, çok kacırmayın ama)

Üzerini süslemek için; 
Maydanoz yaprakları

Hazırlanışı:
Bulgur, irmik ve tuzun üzerine 1 su bardagı soguk suyu ekleyerek biraz karısmasını sağlayın ve 15-20 dakika kabın agzını kapatarak bu sekilde dinlendirin. Bu süre sonunda salça, yumurta ve kimyonu da ekleyerek bulgurları çiğ köfte gibi yogurun. Malzemeler iyice karıstıktan sonra 1 kasık un 1-2 kasık su ekleyerek hamurun kıvam almasını saglayın. Ortalama yarım bardaktan biraz fazla un ve bir su bardagı daha su eklemeniz yeterli olacaktır. Sonra hamurdan parcalar kopararak dügme sekli verin, ben abartıp ço kufak yaptım köfteleri ama sonlara dogru bıkıp büyüttüm:) Küçük yuvarlaklara serce parmagınızı batırmanız yeterli, arada elinizi suyla ıslatmayı unutmayın.

Bu şekilde bir gün buzdolabında ertesi gün pişmek üzere bekleyebilirler ya da buzluga atabilirsiniz. Pişrme esnasında da kaynamıs suya tüm köfteleri atıp suyun üzerine cıkmaya basladıklarında kevgir kasıkla sudan cıkarın.

Sosu için tereyagında sarımsakları biraz kavurduktan sonra zeytin yagı, baharatları da ekleyip pişirin ve en son olarak suyu da ekleyin, sosumuz da hazır:)

Köfteleri geniş bir kapta sos ile karıştırıp maydanoz yaprakları da ekleyip servis yapın. Dilerseniz sarımsaklı yogurtla lezzeti çifte katlayabilirsiniz:)

Afiyet olsun:)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder