3 Mayıs 2013 Cuma

İşkembe Çorbası

Bizim ailede olsun çevremizde olsun, bir tane görmedim "ııııykh onu nasıl içiyorsunuz" diyen. Çok seviyoruz. Önceden her yerde bulamazdık, bir de temizlenmiş olanını bulmak cidden zordu. Hipermarketler işi kolaylaştırdı. Sağlıksızlığıymış kireçli suda bekletiliyormuş falan, bu düşüncelerinizi bir tarafa bırakıyorsunuz, kar beyaz işkembemizi alıp pişirmek için evin yolunu tutuyoruz.

Benim yıllardır yaptıgım tarif, biraz farklı, bir kere işkembe öyle besin degerinden bizi ihya edecek, vitaminlere bogacak bir besin değil. Ben haşladıgım suyu döküyorum. Ayrıca sarımsak ve sirke istege baglı olarak servis esnasında kullanılır diye düşündüğüm için çorba suyuna katmıyorum, pişmiş sarımsak tadı çorbayı bozuyor bence. Şimdi tarifime geçebilirim gönül rahatlığıyla:)



Malzemeler:
1,5 kilo temizlenmiş işkembe (haşlandığı zaman ufacık kalıyor, gözünüz korkmasın)
2 çorba kaşığı un
1 çorba kaşığı tereyağı
bol miktarda kaya tuzu

sosu için; 4 çorba kaşığı sirke
4-5 diş sarımsak
2 çorba kasığı su
yeterince tuz

Hazırlanışı:
İşkembemizi önce yağlarından arındıralım, bıçakla görünen yerlerindeki beyaz beyaz kalın yagları tümden temizleyelim. Sonra geniş bir kapta kaya tuzuyla ovarak yıkayalım, ben neredeyse bir çorba kasesi tuz harcıyorum, 3-4 kez bol su ile yıkarken habire tuz ile ovun. El kadar parcalara ayırıp düdüklü tencerenizde 1 saat kadar haşlayın. Süre sonunda kontrol edin, hala yumusamıssa yumusayana kadar haslamaya devam edin. Sonra bu suyu süzün. Hem ayıklayamadıgınız yaglar bu suya cıktı, hem de daha temiz bir corba için elele;) Lezzeti falan kactıgını düşünmeyin, daha yolun basındayız:)

Çorbamızı pişireceğimiz tencerede tereyagını eritelim, üzerine 10-12 bardak su ekleyelim, yarım bardak suda 2 corba kasıgı unu ezip kaynamakta olan suya ekleyelim. Küp şeker boyutunda dogradıgımız işkembeleri de kaynayan suya ilave edip 15-20 dakika kadar da bu sekilde pişirelim. Eğer terbiyesi az geldi ise çok az suda biraz daha un ezerek ekleyebilirsiniz. Damagınıza göre tuzunu da ekleyin.

 Ufak bir cam kaseye sirke,su, tuz ve ezilmiş sarımsakları ekleyip karıstırın. Bir nevi sarımsak sosu hazırladık.

Çorba kaselerine alıp istediginiz kadar sarımsaklı sos pul biber limon eşliğinde sıcak sıcak götürün.

Afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder