10 Mayıs 2013 Cuma

Üzümlü Sütlü İrmik Tatlısı

Blog dünyasına geldim geleli yaptıgım hamur işlerini yemekten eşim 2 kilo aldı:) Ben dikkat etmeye çalışıyorum ama nihayetinde mutfak masasından bakıyorlar bana, tümden yemesem de ucundan tırtıklıyorum. Tatlının hafifi ağırı olmaz diye düşünenlerdendim amma tabi fokur fokur kaynamıs serbeti boca ettiğimiz hamur tatlısıyla ocakta göz göz kaynayan sütlü tatlının kalorisi arasında eminim daglar var:)




Hadi dedim bir de irmik tatlımız olsun:)

Malzemeler:
5 su bardağı süt
10 çorba kaşığı irmik
10-12 çorba kaşığı toz şeker (damak tadınıza kalmış)
1 çorba kaşığı tereyağı
Dilerseniz vanilya
1/2 su bardağı ılık suda bekletilmiş kuru üzüm
1/2 su bardağı çekilmiş fındık
1 tatlı kaşığı tarçın
1/2 portakalın kabuk rendesi

Hazırlanışı:
İlk olarak soğuk süt, toz şeker ve irmiği tenceremize ekleyip biraz karıştıralım, sonra ocağa alıp kaynayana kadar karıstırmaya devam edelim. Biraz koyulaşıp muhallebi kıvamına gelince vanilya, tereyağ ve portakal kabugu rendesini ekleyip koyulaşana kadar karıştırıyoruz.  Boza kıvamına gelince ıslatılmış tepsi veya bir kalıba yarısını döküp üzerine üzüm, fındık ve tarçını serpiştiriyoruz. Kalan yarısını da döküp soğutuyoruz.

Soğuduktan sonra ister ters çevirip isterseniz de tepsiden servis edebilirsiniz. Üzerini süslemek zevkinize kalmış:)

Afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder