30 Nisan 2013 Salı

Kete

Sivas Kayseri birbirine çok yakın şehirler. Ama Kayseri Mutfagı cok cok başka, cidden. Kayseriye bir giden olsa mutlaka Ananın Yerinden kete ısmarlarım. Sağolsun gecen hafta iş arkadasım da getirmişti. E her zaman Kayseriye bir gidenim olmayınca kolları sıvadım yine. Benim bildigim kete bohca şeklinde olur, kol böregi gibi sarılmaz. Bohça şeklinde ketenin internetten buldugum orginal tarifi burada. Tarifi yarım ölcü uyguladım ilk kez yaptıgım için, gayet güzel oldu:) Tam bir tepsi, 7 adet ketemiz oldu...



Malzemeler: (Tam ölçü, 14 adet kete için)
Hamuru için;
2 su bardağı ılık süt
1 su bardağı sıvı yağ (zeytinyağı kullanıyorum her daim)
Yarım paket yaş maya
7 su bardağı un
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker

Yağlamak için; 
250 gr margarin (ben tereyağı kullanıyorum)

İç malzeme için;
100 gr margarin (tereyağı tabiki;) )
2 su bardağı un
1 su bardağı ceviz
Tuz

Hazırlanışı:

Mayayı ılık sütte eritip şeker, tuz, yağ ve unu ekleyerek hamurumuzu yoguralım. Yarım saat kadar sıcak bir yerde mayalanmasını saglayalım.

İç malzemesi için de unu pembeleşene kadar yağda kavurup altını kapadıktan sonra ceviz ve tuzu ekleyelim.

Hamuru yağlamak için kullanacağımız margarini de eritelim ve sogumaya bırakalım.

Hamur mayalandıktan sonra 6 bezeye ayıralım. Bezelerden her birini oklava ile açabildiğimiz kadar açalım (çok ince olmasına gerek yok) İlk yufkayı serip üzerini 4 yemek kaşığı eritilmiş tereyağı ile iyice (yağlanmadık yer kalmasın) yağlayalım. 2. yufkayı açıp ilk yağladıgımız yufkanın üzerine serelim, yağlayalım. Sonra da 3. yufkayı koyup yağlayalım. 8-9 santimlik kalınlıkta katlayalım, uzun ama 8-9 cm genişliginde dikdörtgen olan bu yağlı yufkalarımızı 10 dakika buzdolabında dinlendirelim.

(bu foto bana ait değil, ben yaparken fotolamayı unuttugum için farklı bir siteden aldım)







Buzdolabından çıkardıktan sonra kare parcalar olacak şekilde keselim. Ortalama 7 tane karemiz oluyor. Her bir kare hamuru merdaneyle hafif genişlettikten sonra cevizli un kavurmasından içine koyarak zarf şeklinde katlayalım ve katlı ucları tepsiye bakacak sekilde tepsimize dizelim. Diğer kalan 3 beze hamura da aynı işlemleri uygulayalım. Üzerine yogurt ve yumurta sererek 200-220 derece fırında kızarana kadar pişirelim.

Afiyet olsun:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder