30 Nisan 2013 Salı

Çikolatalı Muffin

Kakao, bitter çikolata, koyu bir nescafe kokusu benim aklımı başımdan almaya yeter. Tam bir çikolata delisiyim zaten, aklıma geldikçe internette kıyafet arar gibi çikolatalara bakar buluyorum bazen kendimi:) Çikolata kakao kek denince akla ilk gelen tabi ki browni ve browni budur arkadaşlar. Başka tarif aramayın zaten. Benim bu küçük keklerimse browniyi aratmayacak, iddaalıyım:) Çakma browni diyin siz onlara:) Genelde muffinlere sıvı yağ katıyordum ve blender kullanmadan kek harcı gibi çırpma teliyle cırpıyordum, bu kez oda sıcaklıgında yumusamıs margarin ve yine oda sıcaklıgında yumurta ekledim tarifime.


Malzemeler (13-15 muffin için)
1 oda sıcaklıgında yumurta
1 su bardağı toz şeker (çikolatayı bitter değil de beyaz veya sütlü ekleyecekseniz şeker miktarını 3/4 su bardağına düşürebilirsiniz)
90 gr oda sıcaklıgında yumusamıs margarin (ha neden yuvarlak hesap 100 gr değil derseniz, denedim,100 gr cidden cok geldi)
1/2 çay bardağı sıvı yağ
1/2 çay bardağı süt
1/2 çay bardağı yogurt
1/2 çay bardağı kakao
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat
40 gr kıyılmış çikolata (ben bitter ve 50 gr kullandım)
1+1/4 su bardağı un (bir su bardağı ve bir su bardagının çeyregi kadar yani;)

Hazırlanışı:
Margarin ve şekeri blenderla çırpalım, yumurtayı ekleyip çırpmaya devam edelim. Sıvı yağ, süt, yogurt da ekleyip blenderla bir kaç dakika daha cırpalım. Kuru bir kaba un, kakao, kabartma tozu ve karbonatı eleyelim. Sıvı karısımımıza toz karısımını da ekleyip tahta kasıkla hafif hafif karıstırarak unu yedirelim, kıyılmış çikolataları da ekledikten sonra kagıt yerleştirilmiş veya yaglanmıs muffin kalıplarımıza (kalıpların agzında yarım parmak bosluk kalacak şekilde) harcımızı dökelim. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirelim. 20 dakika fırın kapagını acmıyoruz, 35-40 dakika pişiyor, kürdan testi yapalım, kürdan temiz cıkıyorsa tamamdır bu iş:)

Afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder