17 Nisan 2013 Çarşamba

İnegöl Köfte

Benim kızım Deniz, accık cins, herseyi yemez, daha doğrusu hiç bişey yemez. Biliyorum her anne çocugunun az yemesinden yakınır ama bizimkisi öyle böyle değil, reflüsünden mütevellit gelişimi yavaş ilerliyor diye yemek yemeye çok zorladık, kızım da kaşık fobisi oluşturduk en sonunda. Kısaca eti nasıl yediğini anlatayım, iki kez çekilmiş kıyma kavrulur, rondodan gecer, corbasının içinde bir daha haslanır da ancak bu sekilde et midesine gider. Başka türlü et yedirme yolum yok-tu. Ta ki bu tarifi yapana kadar. Aslında kendim için yapmıstım. Çünkü Ankarada olanlar, Ankaralılar bilir. Hosta Piknik, Aba Piknik vardır her köşe bası, buralarda yediğim inegöl köftesini de en baba köftecide yememişimdir. Yine özlemden olsa gerek kolları sıvadım buldugum tarifleri harmanladım, tamamen olmasa da Hostanın köftelerine benzetmeyi başardım, mangalda henüz pişirmedim, bence mangalda en yakın tadı alıcaz. Her neyse işte Deniz Hatun bu köfteden 2 3 tane hüpletince yemin ediyorum agladım, kızım hem pütürlü bişey hem de et yedi:))

Tarifi ev cini blogunda buldum, çok da hoşuma gitti, teşekkür edeyim burdan kendisine. Çok anlamıyorum ya umarım yanlıs birşey yapmamısımdır link verme ya da alıntı yapma konusunda, öyle ise de mazur görün lütfen beni, öğrendikce telafi ederim hatalarımı:)



Malzemeler: 

  • 1/2 kg kıyma (dana döş ve çift çekilmiş- ben ilk denememde evdeki kıymayı kullandım, dananın neresiydi bilmiyorum ama fena olmadı, çok farketmiyor, rahat olun:D )
  • 1/2 çay bardağı çekilmiş kuru ekmek (yine ilk denememde yoktu ev yapımı galeta unum, köfte harcına katacagım suyu 4 dilim bayat ekmegin üzerine döküp beklettim, o da fena olmadı, ama çekilmiş ekmekle daha güzel tabiki)
  • 1/2 çay bardağı su
  • 1/2 yemek kasığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı karbonat
  • 1/2 yemek kaşığı limon suyu
  • 1 büyük kuru soğan (tupper mini şefle çok ince kıydım, elle ince kıyabilir ya da rendeyelebilirsiniz de)
( Bu ölçülerle 30 tane kadar köfte çıkıyor.)

 Hazırlanışı:
Kıyma, ekmek içi, suyu ve tuzu 10-15 dakika kadar yoğurun, ekmek içleri iyice yumuşasın, suyla kıymanın içine zerk etsin. Kapaklı bir kapta 24 saat bu şekilde buzdolabında dinlendirin.
Ertesi gün soğan ve limon suyunda köpürterek erittiğiniz karbonatı da kıymamıza ekleyin, iyice yogurun. Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp şekil verin. ben inegöl köfte şekli verdim, ancak tavada pişirecekseniz yatsı köfte şekli yapmak daha mantıklıymış, içi pembe kalıyor cünkü köfteler tombul oldugunda. şekil verdikten sonra da bir kaç saat dolapta dinlendirin. buzluga atacaksanız şekil verdikten hemen sonra atabilirsiniz. buzluktan cıkardıktan sonra 15-20 dakika bekletip kızdırılmış yagsız tavada kızarana kadar pişirin.

Yanına salata, acılı ezme ve baharatlar çok güxel gidiyor. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder