16 Nisan 2013 Salı

Mantar Çorbası

Evde ne çorbası pişer, şehriye, mercimek, yayla, tarhana, domates...3 nokta yok aslında, ben en çok çorbaya sıkısıyorum yemek zamanları. Çeşit çok fazla bulamıyorum çünkü. Mantar corba eşimin ve annemin favorisi. İlk önce tarifi internette baktıklarıma göre yapmıstım ama mantar bayagı agızda cıtır cıtır ediyordu o tariflerde, ben mantarı öncesinde haslıyorum yıkayıp dilimledikten sonra, hazır corbalardaki yumusacık mantarı ancak o zaman yakalayabildim çünkü.


Malzemeler;

300 gr mantar
2 yemek kaşığı un
1 yemek kasıgı tereyağı
2 su bardağı süt
3 su bardağı su
tuz, karabiber
mantarları bekletmek için 1 limon suyu

Hazırlanışı;

Mantarları güzelce yıkayıp ince ince doğadıktan sonra bir kabın içine sol doldurun ve limon suyunu da ekleyerek mantarları bu kapta 5-10 dakika bekletin. Sonrasında mantarları süzüp 3 su bardagı suyumuzla tencereye alıp haşlamaya bırakın, yaklasık yarım saat kadar pişsinler.

Tereyagını corbamızı yapacagımız tencereye alıp eritin ve üzerine unu koyup unun rengi dönene kadar kavurun, altını kısıp sütü ilave edin ve topaklanmaması için cırpma teliyle karıstırarak pişirin, haslanmıs olan mantarlarımız da suyuyla birlikte bu tenceremize ilave edin. Tuzunu ekleyin, 10 dakika kadar arada bir karıstırarak altını kapatın. Karabiber ekerek servis edin.

Afiyet olsun:)

1 yorum: