30 Ocak 2014 Perşembe

Ekşi Mayalı Ekmek


Ekmek yapma makinesi almaktaki amacım evde dogal ekmeklerimizi yiyelim, sağlıklı olalımdı. Makinenin teflon kaplamasını umursamamaya çalıştım. Doğal unlar kullandım, saf zeytin yagı ve dogal sütlerle ve kaya tuzuyla yogurdum hamurlarımızı, ama istedigim kadar dogal malzeme olsun, sentetik maya kullandıktan sonra ekmeklerim dogal olmayacaktı. Ekşi maya araştırmalarım başladı, kendim bir türlü yapmaya fırsat bulamadım maalesef:( İlk denemem süperdi, cidden ama:) Tadı da kabarması da tam not aldı herkesten. Ama ekşi mayayı ben yapmadım, Pınar Hanımdan getirtmiştim, mayanın açıklamasında da "her ekmek yapımında hamurdan bir parça alarak bir sonraki ekmek için maya ayırabilirsiniz" yazıyor Pınar Hanımda. Ancak benim hamurdan ayırdığım maya, mayanın kendisi gibi ekmeğimi kabartmadı ve hamur parçası maya hayalim suya düştü. 3. ekmekte bir tuğla parçam olmuştu. Gitgide ekmeğin kabarması azaldı yani. Sabah erken uyanıp işe gitmeden maya yapımına bir başlayabilsem gün gün mayamı göstereceğim size ama şimdilik ekmeğimle idare edin:)

Malzemeler:
1 çay bardağı ekşi maya (konudan komşudan, Pınar Hanımdan, Devletşahtan öğrenin ya da isteyin:)
1 cup tam buğday unu (ekmek yapma makinemin ölçeği 240 ml lik, elenmiş unda 125 gr kadar una tekabül ediyor, ölçeğiniz su bardağı da olabilir)
2 cup beyaz un
1 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı süt
1/2 tatlı kaşığı tuz

Hazırlanışı:
Malzemeleri yoğurup oldukça cıvık bir hamur elde edelim, ben ekmek yapma makinesinde yogurdum üşendiğimden. Çünkü hamuru elden ayırmak zor oluyor, sıvı yağa elinizi batırarak bu işlemi kolaylaştırabilirsiniz.

Baton kek kalıbına buruşturulmuş yağlı kağıt serin (kagıdı burusturarak kalıbı daha iyi sarmasını sağlıyoruz.) Ekmek hamurunu bu kalıba dökün ve kalıbı streç film ile kaplayın. Kalorifer peteğine yakın bir yerde 8 saat mayalanmaya bırakın. Devletşahta gördüğüm; yavaş mayalanma olarak 12 saat buzdolabında bu işlemi yapıyor, ancak ben kalorifer işleminden memnunum, yaz sıcağında bu işlem cam kenarında dahi gerçekleşecektir.

Akşam 10 gibi mayalanmaya koyduğunuz hamurunuzu, ertesi sabah 6 da streç filmi zorlamış olarak bulacaksanız. Fırını 200 dereceye ayarlayıp ısınınca, filmi hamuru çok incitmeden kalıbın üzerinden çıkarın ve 20 dakika kadar 200 derecede, sonraki 20-25 dakikada fırın ayarını 230 a yükselterek ekmeginizi pişirin, sabredin, sogumadan kalıptan cıkarmayın, kagıdını üzerinden almaya çalışmayın ve dilimlemeyin.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder