26 Nisan 2013 Cuma

Nişasta Kurabiyesi

Çok bereketli bir tarif, doygun doygun bir sürü kurabiye çıkıyor, çok  da güzel çatlayıp kabarıyorlar. Bu yüzden size kendi yaptıgım ölçülerde yani yarım ölçü olarak tarifi verecegim. İsterseniz tüm malzemeyi 2 katına cıkarabilirsiniz. Tarifi internette bir blogtan almıstım ama yerini bulamadım, defterime kaydettiğim şekilde size de yazdım;)




Malzemeler: 
1/2 paket erimiş margarin yada tereyağ (125 gr)
1 yumurta
1/2 su bardağından birazcık daha fazla toz şeker
1,5 su bardağı nişasta (ben bugday nişastası kullandım)
1 su bardağı+ çeyrek su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Hazırlanışı: 
Fırını 190c ayarladıktan sonra erimiş olan margarinle toz şekeri karıştıralım ,mikserle 10dk kadar çırpalım. Yumurtayı da ekleyip çırpalım.1çay bardağı unla kabartma tozu ve vanilyayı eleyerek yumurtalı karışıma karıştıralım ve sırayla bir nişasta bir un ilave ederek yoğuralım. Un ve nişasta bitene kadar bu işleme devam. Hamurumuz kulak memesi kıvamında olsun. (Bir zaman sonra unu ve nişastayı ölçmeyeceksiniz, sırasıyla bir ondan bir ondan koyarak kıvamı göz kararı yakalayacaksınız zaten.) Ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayalım.Hamuru dövülmüş fındığa veya ezilmiş gofrete batırıp ,yağlı kağıt serilmiş tepsiye 2-2,5 cm boşluk kalacak şekilde dizelim. 10 dakika kadar pişirelim. Kürdanla kontrol edip fırından cıkaralım.Üstleri beyaz kalacak kurabiyelerimizin.

Afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder