25 Nisan 2013 Perşembe

Domates Çorbası (cafefernando tarifiyle)

-Domates çorbasını nasıl bilirdiniz ey cemaaaaaat:)
-İyi bilirdiiiiik:)

İyi bilirdik de unla salçayı karıstırır, üzerine de sıcak suyu boca eder, kasarla da süsler salçalı suyu çorba niyetine içerdik:) Tarife burada rastladım, accık değişiklikler yaptım. Kendisinin bu dünyadan olmadıgını düşündüğüm Cafe Fernandonun yazarı Cenk ekmeğine peynirine varana kadar düşünmüş bu corbanın eşlikcilerini. Ama bende onu yapacak zaman daaa, zamanı bulsam yapma asamasında yerinde duracak cocuk da yok malesef. Bacaklarıma yapısmak suretiyle "anneeeeee" diye bagıran bir Denizin anasıyım nitekim:) Malzemelerde de elimdekileri kullandım, taze kekiğim yoktu, Pınar Hanımdan domateslerim vardı ama kızım için buzluga atmıstım, olanla yetinilmiş haline bayıldık. Soslarla bezenmiş ekmeksiz ve keçi peynirsiz de süper bir corba imiş arkadaşlar.


Malzemeler:

8 adet domates (salkım satılan, içi de kırmızı çıkanlardan kullandım)
1 adet soğan
3-4 diş sarımsak
5-6 karabiber tanesi
1 tutam kekik
1 tutam reyhan
Tuz
2 yemek kaşığı zeytin yağı
3 su bardağı sıcak su (et suyu ya da tavuk suyu kullanabilirsiniz, bende yoktu, bulyon da kullanmak istemedim)

Terbiyesi için; 1 çorba kaşığı tereyağı, 1 çorba kaşığı un, yarım bardak soğuk su

Hazırlanışı:

Domatesleri 2' ye bölüp açık kısımları üste gelecek şekilde tepsiye dizin. Üzerine dilimlediğiniz sogan sarımsakları ekleyin. Baharat ve tuzları serpiştirip zeytinyağını domateslerin üzerinde gezdirin ve 200 derece fırında 30 dakika kadar pişirin.

Düdüklü tencerede 3 bardak su ile fırından cıkardıgımız domatesleri -kabuklarını soymuş halde- 15 dakika kadar pişirin.  Cafe Fernando tarifinde kabuklarıyla tencereye atıyor ve normal tencerede pişiriyor, ben çok pişmiş severim, bu yüzden düdüklüde erittim domatesleri.

Başka bir tencerede tereyağını eritip unun rengi krem rengine dönene akdar kavurun, soguk suyu da katıp topaklanmasını engellemek için karıstırarak kaynatın ve düdüklüdeki domates karısımını terbiyeye ekleyin, blenderla ezin ve servise hazırdır efenim:)

Afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder